خدمات زیبایی لادن

shape
خار پاشنه چیست؟دلیل بروز خار پاشنه چه چیزی است؟|مرکز زیبایی لادن مرکز زیبایی لادن

خار پاشنه :

خار پاشنه رسوب کلسیم می باشد که باعث بیرون زدن استخوان زیر پاشنه پا(calcaneus) می شود. برای بعضی از مراجعه کنندگان، این رسوبات هیچ دردی ایجاد نمی‌کند ولی برای بسیاری دیگر، خار‌پاشنه می‌تواند منجر به درد غیر قابل تحمل و حتی نفس گیر باشد. این مشکل معمولا با فاشیای پلانتار، التهاب دردناک باند فیبری (فانتزی پلانتار) که در طول کف پا جریان دارد که استخوان پاشنه ی پا را به انگشتان پا وصل می کند،همراه است. آخرین تکنولوژی استفاده شده در بهبود خار پاشنه و درد پاشنه، شاک ویو تراپی است. دستگاه شاک ویو تراپی امروزه در کلینیک های فیزیوتراپی مجهز همچون مرکز زیبایی لادن موجود می باشد. این یک متد درمانی بی درد ولی در عین حال تاثیر گذار برای خار پاشنه می باشد که می تواند در چند جلسه حساسیت به صدمات بافت نرم را کم کند. در این روش درمانی از ازامواج صوتی شاک ویو با انرژی زیاد (ESWT) بر روی سطح پوست استفاده می شود که در سرعت بخشیدن و تسریع روند درمان، کم کردن میزان درد و بالا بردن فعالیت متابولیکی در نقطه درد نقش موثری ر ا دارد . خار پاشنه

دلیل بروز خار پاشنه :

خار پاشنه معمولا به خاطر فشار پی در پی بر روی عضلات پا و لیگامان‌ها، کشش عضلات پلانتار و فشار و پارگی پشت سر هم غشایی که استخوان پاشنه را پوشانده است تشکیل می شود. خار پاشنه به خصوص در بین اشخاصی که فعالیت ورزشی زیادی دارند مثل دویدن و پریدن ، شایع تر می باشد. برخی از عوامل به وجود آمدن خار پاشنه عبارت است از:
  • داشتن اضافه وزن یا چاقی
  • پوشیدن کفش‌های غیراستاندارد بصورت مرتب
  • دویدن زیاد یا داشتن شغلی که نیاز به پیاده‌روی بسیار دارد
  • تمرینات بیش از حد با شدت بالا
  • ایستادن طولانی مدت روی سطوح سخت
  • قوس زیاد کف‌ پا
  • افزایش سن

خار پاشنه

تعریف شاک ویو تراپی :

شاک ویو تراپی از نظر پزشکی مورد تأیید می باشد و در بهبود صدمه ‌دیدگی‌های آزاردهنده بافت‌های نرم و برخی بیماری‌های استخوانی بسیار تاثیرگذار می باشد. شاک ویو تراپی یک تکنیک غیرتهاجمی و غیر الکتریکی می باشد که با استفاده از امواج صوتی پرانرژی که از طریق پراب دستی دستگاه از منافذ بدن عبور داده می‌شوند عمل می‌کند. شاک ویوها چرخش جریان خون را در نواحی هدف به سرعت بالا می برد و بافت اسکار فیبروز را که به تدریج مخصوصا در اثر مبتلا شدن به بیماری‌های مزمن ایجاد شده است را بر طرف میکند. دلیل تاثیر گذاری شاک ویو تراپی این است که بافت‌های اسکار را نابود می کند  ، بر خلاف بافت‌هایی که به طور معمول کشیده می‌شوند، بافت اسکار خاصیت ارتجاعی ندارد و از انجام حرکات و عملکردها جلو گیری می کند . بنابراین باعث تضعیف بافت‌های سالم اطراف نیز می شود و معمولا درد و آسیب‌ دیدگی‌های بیشتری را به وجود می آورد. شاک ویو تراپی با بالا بردن گردش جریان خون و از بین بردن بافت اسکار، محرک بازسازی سلولی می شود و روند درمانی و تسکین درد را سرعت می‌دهد. بعد از این عملکردهای عادی در بدن ریکاوری می‌شوند.

درمان شکستن خار پاشنه با شاک ویو تراپی :

بهبود خار پاشنه با دستگاه شاک ویو تراپی  یک شیوه ی درمانی جدید و غیرتهاجمی می باشد که مورد تاییدFDA می باشد. این متد درمانی پیشرفته خطر خیلی کمتری نسبت به جراحی دارد و در این روش به دوران نقاهت طولانی احتیاجی نیست. شاک ‌ویو به ۴ روش اثبات شده در درمان مفید واقع شده است :
  • یک روش‌درمانی غیر‌تهاجمی می باشد و به این معنی که نیازی به جراحی ندارد.
  • کاهش درد
  • تحریک ترشح کلاژن که به عضلات، تاندون‌ها و ساختارهای بافت نرم برای ترمیم مساعدت می‌کند.
  • تشکیل رگ های خونی جدید در این ناحیه و این بدان معناست که اکسیژن و مواد‌مغذی بیشتری می‌توانند به ترمیم ضایعات کمک کنند.

کارکرد دستگاه شاک ویو تراپی :

دستگاه شاک ویو تراپی با کمک به بدن در درمان التهاب و با ضربه های مکرر به کف پا، التهاب کف پا را به درستی درمان می‌کند. فاشیای کف‌پا در قسمنی از پا قرار دارد که به ‌طور معمول جریان زیادی از خون را اخذ نمی‌کند، به خاطر همین است که درمان آن ناحیه می‌تواند مدت زمان زیادی طول بکشد. در حین درمان با شاک ویو از یک پروب خاص برای رساندن امواج فشار به پوست استفاده می کنند. این امواج در تمام پوست حرکت می‌کنند تا به بافت هدف برسند. آنها مراحل طبیعی بهبود بدن را شروع می‌کنند که منجر به تشکیل رگ های خونی جدید و افزایش اکسیژن و خون‌ رسانی در ناحیه می‌شود و در آخر التهاب کم می شود و سلول‌های سالم ریکاوری می‌شوند. در ضمن این روند به بدن در ترشح کلاژن کمک می‌کند، که برای سلامت بافت همبند ضروری می باشد. شاک ویو تراپی

هزینه ی شاک ویو تراپی :

امروزه هزینه خار پاشنه برای هر پا به صورت مبلغی مشخص و جداگانه حساب می شود و اگر بیمار دارای دفترچه بیمه نیز باشد هزینه ها 20 درصد کاهش پیدا می کنند. البته مبلغ بیمه ها ثابت نیست و هر شرکت و یا ارگان ممکن است مبلغی بالاتر و یا پایین تری را برای افراد طرف قرار داد خود در نظر گرفته باشد. تعیین کردن این هزینه به شرایط بیمار و معاینه ی اولیه ی او بستگی دارد. اینکه بیمار به چند جلسه برای درمان نیاز دارد و چه دستگاه هایی برای بیمار در کنار شاک ویوتراپی استفاده می شود ، در مشخص کردن هزینه تاثیر دارد. مراجعان برای مشخص شدن هزینه ی دقیق درمان باید با کلینیکی که در آن معاینه شده اند، در ارتباط  باشند.

کلام آخر :

رفع خارپاشنه توسط شاک ویو در چند سال اخیر به عنوان یک روش درمانی برای شرایط دردناک مزمن مورد استفاده قرار می گیرد. شاک‌ویو یک درمان جایگزین برای درد کف‌ پا ،قبل از استفاده از جراحی است که جراحی زمان بهبودی طولانی و خطر عوارض  بیشتری را نسبت به شاک ویو به همراه دارد. شاک ‌ویو‌ تراپی یک روش غیرجراحی و غیرتهاجمی است که با رساندن امواج صوتی برای تحریک روند درمانی در نزدیکی  محل آسیب و تسکین درد ناشی از آن بهره می گیرند. ممنویم بخاطر زمانی که برای مطالعه این مقاله صرف کردید.
دیدگاه کاربران
خدمات لیزر خانه لاغری مشاوره