خدمات زیبایی لادن

عوارض کویتیشن لاغری چیست؟ بررسی کامل آن ها
عوارض کویتیشن لاغری چیست؟ بررسی کامل آن ها
shape
عوارض کویتیشن لاغری چیست؟ بررسی کامل آن ها مرکز زیبایی لادن
کویتیشن، یکی از جدیدترین روش‌های لاغری موضعی است که برای از بین بردن چربی‌ های شکم و پهلو ها ، ران و دیگر نقاط بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کار به منظور پیکرتراشی انجام می‌شود و با از بین بردن چربی‌های اضافی، فرمی زیبا به بدن می‎دهد. در کویتیشن لاغری هیچ عمل جراحی صورت نمی‌گیرد و برشی بر روی بدن بیمار انجام نمی‌شود. این روش یک تکنولوژی پیشرفته دارد و از امواج اولتراسوند برای آب کردن چربی‌های بدن استفاده می‎کند. البته در کنار انجام این کار رژیم غذایی و ورزش نیز تجویز می‌گردد تا زمانی که بیمار به نتیجه دلخواه برسد. اگر شما نیز از چاقی رنج می‌برید و دوست دارید با روشی مناسب به تناسب اندام موردنظر خود برسید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد عوارض کویتیشن لاغری اطلاعات بیشتری به دست آورید. کویتیشن که با نام اولتراسوند کویتیشن نیز شناخته می‌شود، در واقع یک دستگاه است که بر روی بدن بیمار قرار می‎گیرد. این دستگاه با استفاده از امواج اولتراسونیک چربی‌های اضافی بدن را از بین می‌برد. امواج سلول‌های چربی را به مایع تبدیل می‌کنند و این مایعات به صورت طبیعی از بدن دفع می‌شوند.عوارض کویتیشن لاغری  

عوارض کویتیشن لاغری

کویتیشن لاغری یک فن‌آوری نوین و بی‌خطر است که برای کاهش چربی‌های نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش عمل جراحی وجود ندارد و هیچ برش و پانسمانی  بر روی بدن بیمار انجام نمی‎شود. حتی بیمار در حین درمان بی‌هوش نمی‎گردد. بنابراین، عوارض کویتیشن لاغری نسبت به عمل جراحی بسیار ناچیز بوده و در واقع می‌توان گفت ایمن‌ترین روش موجود محسوب می‎شود. در این روش تنها بافت‌های چربی بدن مورد هدف قرار می‌گیرند و بافت‌های دیگر آسیبی نمی‎‌بینند.  بیمار پس از انجام کویتیشن لاغری می‌تواند مانند قبل به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهد و هیچ مشکلی در این زمینه ندارد. اگر قصد انجام کویتیشن لاغری را دارید و نگران عوارض آن هستید، باید بدانید عوارض این روش بسیار نادر است و معمولا پس از چند ساعت برطرف می‌شود. عوارض کویتیشن لاغری عبارتند از:
  • فرد در ساعات اولیه پس از انجام درمان احساس افزایش انرژی دارد. این مسئله به دلیل انرژی‌های آزاد شده از چربی‌های بدن ایجاد می‎شود.
  • قرمزی و سوزش در پوست که معمولا پس از چند ساعت برطرف می‌شود.
  • فرد پس از انجام کویتشن احساس تشنگی شدید دارد که کاملا طبیعی است. این تشنگی بسیار مفید است و بیمار را ملزم به نوشیدن آب زیاد می‌کند. نوشیدن آب، فرآیند عمل دفع چربی‌ها را بهبود می‌بخشد و آن را تسریع می‌کند.
  • ممکن است فرد تا چند ساعت پس از درمان سردرد داشته باشد. این سردرد به علت آزاد شدن چربی‌های بدن  و مواد سمی ناشی از آن اتفاق می‌افتد.
  • درد فیزیکی بدن که به دلیل کاهش وزن و فشار ناشی از آن بر روی بدن ایجاد می‌شود.
  • فرد پس از انجام درمان میلی به خوردن غذا ندارد. این کاهش اشتها به دلیل سفت ‎شدن شکم رخ می‌دهد.

کویتیشن لاغری و کاربردهای آن

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، کویتیشن یکی از روش‌های لاغری و تناسب اندام است. کویتیشن نیاز به عمل جراحی ندارد و تنها با استفاده از یک دستگاه انجام می‌شود. این دستگاه با امواج مافوق صوت کار می‎کند و هیچ‌گونه درد یا عوارضی ندارد. پزشک دستگاه کویتیشن را بر روی نقطه موردنظر قرار می‌دهد. دستگاه امواجی را در سطح پایین به بدن منتقل می‌کند و باعث ایجاد لرزش‌های متناوب بر روی پوست می‎گردد. لرزش‎ها به صورت دورانی ایجاد می‎شوند و بر روی غشای سلول‌های چربی فشار زیادی وارد می‌کنند. در اثر این فشار غشای سلولی می‌ترکد و محتوای آن خارج می‌گردد. محتوای خارج شده از غشای سلول‌های چربی تجزیه شده و به گلیسرول و اسیدهای چرب  تبدیل می‌شود. این مواد به شیوه‌های مختلف و به صورت کاملا طبیعی از بدن دفع می‌شوند. گلیسرول محلول در آب است. این ماده توسط سسیتم گردش خون جذب شده و به عنوان یک منبع انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسیدهای چرب آزاد غیر محلول هستند. این مواد به کبد انتقال پیدا می‌کنند و مانند دیگر اسیدهای چرب موجود در بدن،  فرآوری شده  و دفع می‌شوند. کویتیشن لاغری در واقع یک روش تناسب اندام است که برای تغییر شکل بدن و خوش ‌تراش کردن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که چاق  هستند و با روش‌هایی چون رژیم غذایی یا ورزش به تناسب اندام دلخواه خود نمی‌رسند، می‌توانند از کویتیشن برای زیباتر کردن بدنشان استفاده نمایند. چربی‌های سرسخت بخش‎‌های مختلف بدن مانند شکم، باسن، کمر، پهلوها، قسمت پشت بدن، ران‌ها، بازوها، مچ پاها، بافت سینه مردان، غبغب و گونه‌ها با استفاده از این روش به راحتی از بین می‌رود و باعث زیباتر شدن فرد می‌شوند. از دیگر کاربردهای کویتیشن می‌توان به کاهش سلولیت‌ها،  از بین بردن چربی‌های عمقی، سفت کردن پوست، بهبود قابلیت ارتجاعی و جوان‌سازی اشاره کرد. کویتیشن لاغری معمولا در 8 تا 12 جلسه انجام می‎شود و هر جلسه حدود 20 تا 30 دقیقه طول می‌کشد.  زمان انجام کویتیشن به ناحیه‌ تحت درمان بستگی دارد. هرچه ضخامت لایه چربی بیشتر باشد، مدت زمان انجام کویتیشن طولانی‌تر خواهد بود.

مزایای کویتیشن لاغری و ماندگاری آن

کویتیشن لاغری یک درمان کم‌تهاجمی است که نیاز به جراحی و بی‌هوشی ندارد. این مورد یکی از مهم‌ترین مزایای کویتیشن محسوب می‏‎شود که باعث محبوبیت آن شده است. در این درمان خونریزی وجود ندارد و تورمی در ناحیه مورد درمان ایجاد نمی‌شود.  فرد می‌تواند پس از کویتیشن به سر کار و زندگی خود برگردد و انجام این کار خللی در فعالیت‌های روزانه او ایجاد نمی‎کند. یکی از سوالاتی که اغلب افراد می‌پرسند این است که آیا این درمان نتیجه خوبی دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم: بله! اگر درمان را در یک کلینیک معتبر و با مشورت یک پزشک حاذق انجام دهید و مراقبت‌ها و توصیه‌های لازم را نیز به دقت رعایت نمایید، بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد. در بسیاری از موارد فرد پس از یک جلسه درمان نتیجه کار را به وضوح مشاهده می‌کند و احساس خوبی بابت آن دارد. از جلسه 6 به بعد، بافت‌های چربی بدن به شدت کاهش یافته و بدن به سمت سفت شدن پیش می‎رود. البته لازم به ذکر است، دریافت نتیجه قابل قبول بسته به بدن هر فرد، ناحیه مورد درمان، سن و داروهایی که مصرف می‎کند، متفاوت است و در همه افراد یکسان نیست. دقت داشته باشید که پس از انجام کویتیشن باید رژیم غذایی سالمی داشته باشید و ورزش را نیز به صورت منظم دنبال کنید. اگر این کار را انجام دهید، نتیجه کار ماندگار بوده و دوام طولانی‌تری دارد. سلول‏های چربی که با درمان از بین می‎روند­، دوباره برنمی‌گردند، اما اگر غذاهای پر کالری  و ناسالم بخورید، نوشیدنی های الکلی مصرف کنید و هیچ تحرکی نداشته باشید، چربی‌های مصرفی ذخیره شده و مجدداد باعث تغییر فرم بدن می‌شوند. مراقبت‌های قبل و بعد از کویتیشن لاغری

مراقبت‌های قبل و بعد از کویتیشن لاغری

کویتیشن لاغری نیز مانند هر درمان دیگری نیاز به مراقبت دارد. شما باید قبل از انجام درمان و پس از آن فعالیت‌هایی را انجام دهید تا بهترین نتیجه را دریافت نمایید. معمولا توصیه می‎شود که قبل از شروع درمان حدود یک تا دو لیتر آب بنوشید. دو ساعت قبل از انجام کویتیشن، چیزی نخورید و از یک روز قبل رژیم غذایی کم چربی با کربوهیدرات پایین داشته باشید. مصرف نوشیدنی‌های الکلی و کافئین‌دار نیز در روز درمان و یک روز قبل از آن ممنوع است. مراقبت‌های پس از درمان عبارتند از:
  • بلافاصله پس از درمان زیر دوش آب داغ نروید و از سونا یا اسپای داغ نیز دور باشید. دوش آب گرم مشکلی ایجاد نمی‌کند.
  • بهتر است رژیم غذایی خود را نیز رعایت کنید و از خوردن غذاهای پرچرب و شیرین اجتناب نمایید. غذاهای نشاسته‌دار را نیز از رژیم خود حذف نمایید.
  • پس از انجام کویتیشن نیاز به استراحت ندارید، بلکه باید حرکت داشته باشید و راه بروید. سعی کنید 20 دقیقه پس از درمان به صورت آهسته بدوید و کمی ورزش کنید. این کار باعث تحریک لنف شده و دفع چربی‌های آزاد شده را بهبود می‌بخشد.می‌توانید از ماساژ و لرزش بدن نیز برای دفع چربی‌ها کمک بگیرید.

سخن آخر

در این مقاله در مورد عوارض کویتیشن لاغری صحبت کردیم و کاربردها و مزایای آن را نیز برشمردیم. همان‌طور که مشاهده کردید، کویتیشن یک روش ایمن و کم‌خطر است که با استفاده از یک دستگاه انجام می‌شود. در صورتی که فرد بیماری خاصی نداشته باشد، مشکلی برای استفاده دستگاه ندارد و خطری او را تهدید نمی‎کند. استفاده از این دستگاه نیاز به بی‌هوشی ندارد و هیچ برشی بر روی بدن انجام نمی‌شود. فرد می‌تواند پس از انجام کار بلافاصله به فعالیت‌های روزانه خود بپردازد و حتی نیاز به استراحت یا مرخصی نیز ندارد. بنابراین، اگر قصد تناسب اندام و خوش‌فرم کردن بدن خود را دارید، با خیال راحت می‌توانید این کار را انجام دهید و با رعایت نکات توصیه شده، به نتیجه دلخواه خود برسید. دقت داشته باشید افرادی که دارای بیماری‌های قلبی و عروقی هستند و از دستگاه ضربان ساز قلب استفاده می‎کنند، نباید کویتیشن را انجام دهند. علاوه بر این، این کار به بانوان باردار و شیرده نیز توصیه نمی‌شود. از این رو، قبل از درمان حتما با پزشک خود مشورت نمایید و او را از شرایط جسمی خود آگاه کنید تا بهترین نتیجه را از کویتیشن لاغری دریافت نمایید.
دیدگاه کاربران
خدمات لیزر خانه لاغری تماس با ما
تماس و مشاوره رایگان
09331721326