خدمات زیبایی لادن

تفاوت فیشیال با پاکسازی صورت که بهتر است بدانید!
تفاوت فیشیال با پاکسازی صورت که بهتر است بدانید!
shape
تفاوت فیشیال با پاکسازی صورت که بهتر است بدانید! مرکز زیبایی لادن

اگر به دنبال زیبایی و جذابیت هستید، باید مراقبت های پوستی را جدی بگیرید. این روزها وقتی از مراقبت پوستی صحبت می کنیم، با دو عنوان فیشیال صورت و پاکسازی پوست مواجه می شویم.

اگر نمی دانید این دو روش چه تفاوتی باهم دارند و در چه مواقعی مورد استفاده قرار می گیرند، ادامه مطلب را دنبال کنید. در این مقاله تفاوت فیشیال با پاکسازی صورت را مورد بررسی قرار داده و مراحل هریک از آن ها را بیان می کنیم.

نحوه انجام پاکسازی پوست صورت

پاکسازی پوست صورت یکی از مهم ترین نکات مراقبتی پوست است. پوست شما به دلیل قرار گرفتن در معرض هوای آلوده و مصرف غذاهای ناسالم، دچار آلودگی می شود.

ذرات موجود در هوا و چربی ها به عمق منافذ پوست وارد می شوند و اجازه تنفس را از آن می گیرند. اگر این آلودگی ها خارج نشوند، پوست پس از مدتی کدر و لک می شود و چین و چروک هایی بر روی آن ایجاد می گردد. اگر می خواهید پوستی شاداب و زیبا داشته باشید،

باید حداقل هر 2 تا 3 هفته یک بار کار پاکسازی پوست را انجام دهید. این مسئله زمانی که در یک محیط آلوده مانند کارخانه، کار می کنید یا در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارید، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

هزینه دستگاه فیشیال صورت

مراحل مختلف پاکسازی پوست صورت عبارتند از:

تمیز کردن پوست

در مرحله اول پوست شسته می شود تا آلودگی ها و چربی های جمع شده روی آن به طور کامل از بین برود. این کار با یک شوینده ملایم و آب ولرم انجام می شود.

لایه برداری پوست

مرحله دوم پاکسازی پوست صورت، لایه برداری است. لایه برداری با انواع ماسک های شیمیایی یا گیاهی قابل انجام است. در این مرحله سلول های مرده پوست از عمق منافذ پوستی خارج می شوند.

بخور دادن

بخور، منافذ پوست به طور کامل باز می کند.تخلیه جوش ها و خارج کردن آن ها: در مرحله نهایی، تمامی جوش های صورت تخلیه شده و پاکسازی به طور کامل انجام می شود.

نحوه انجام فیشیال صورت

فیشیال صورت نیز مانند پاکسازی پوست است، با این تفاوت که علاوه بر مراحل شست‌وشو، لایه برداری، بخور و تخلیه جوش‌ ها، ماساژ پوست صورت را نیز شامل می شود. فیشیال صورت کمی تخصصی تر از پاکسازی پوست است و زیر نظر متخصص انجام می شود. متخصص در مرحله اول پوست را مورد بررسی قرار می دهد و با توجه به آن کار فیشیال را آغاز می کند.

مراحل مختلف فیشیال پوست صورت عبارتند از:

بررسی پوست: متخصص باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشد و تفاوت بین پوست های خشک، چرب، مختلط، حساس و معمولی را بشناسد. پس از تشخیص نوع پوست، مشکلات پوستی مانند جوش سرسیاه، جوش سرسفید، چین و چروک ها، آسیب های ایجاد شده در آفتاب، لکه ها و … را مورد بررسی قرار می دهد و درمان را متناسب با آن در نظر می گیرد.

تمیز کردن پوست

در این مرحله پوست با شوینده ای ملایم شسته می شود تا مواد آرایشی، گرد و غبار و آلودگی ها از روی آن برداشته شود.

بخور دادن

بخور باعث نرمی و لطافت پوست می شود و به خارج شدن جوش های سرسیاه و سرسفید کمک می کند. این مرحله با استفاده از دستگاه انجام می شود و بخار گرم را به روی پوست منتقل می کند. مرحله بخور برای پوست های حساس انجام نمی شود.

لایه برداری پوست

در این مرحله از روش های فیزیکی یا مواد شیمیایی برای لایه برداری استفاده می شود و سلول های مرده را از عمق منافذ پوستی بیرون می کشد.

خارج‌ کردن جوش‌ها

در این جا جوش های سرسیاه و سرسفید از پوست خارج می شوند. این کار تخصص و دقت بالایی می خواهد و ممکن است کمی دردناک باشد.ماساژ پوست صورت: آخرین مرحله از فیشیال صورت، ماساژ پوست است که برای آرامش و تحریک عضلات زیر پوست انجام می شود.

تفاوت فیشیال با پاکسازی صورت

پاکسازی صورت هر 2 تا 3 هفته یک بار و برای پاک کردن آلودگی ها از روی پوست انجام می شود، اما فیشیال نیاز به تکرار مداوم ندارد و معمولا در بازه های زمانی 2 ماهه انجام می شود.فیشیال مراحل بیشتری دارد و شامل انواع ماسک های مخصوص و استفاده از دستگاه برای ماساژ می باشد. از این رو، هزینه بالاتری نسبت به پاکسازی پوست دارد.

پاکسازی صورت حدود 30 تا 40 دقیقه طول می کشد، اما فیشیال نیاز به 1 تا 2 ساعت زمان دارد.فیشیال تمامی مراحل پاکسازی پوست را دارد و علاوه بر آن ماساژ پوست را نیز انجام می دهد. ماساژ پوست جریان خون را بهبود می بخشد و باعث سلامتی بیشتر بافت های پوستی می گردد.

جمع بندی

در این مقاله تفاوت فیشیال با پاکسازی صورت را مورد بررسی قرار دادیم و مراحل هریک از آن ها را بیان کردیم. فیشیال پوست کمی تخصصی تر از پاکسازی صورت است و نیاز به مهارت و تجربه دارد. توصیه می کنیم این کار را در کلینیک های زیبایی انجام دهید و به یک فرد متخصص و حرفه ای بسپارید. متخصص ابتدا پوست شما را بررسی می کند و کار فیشیال را متناسب با نوع پوست و مشکلات آن انجام می دهد.

دیدگاه کاربران
خدمات لیزر خانه لاغری مشاوره
تماس و مشاوره رایگان
09331721326